E-A-T, Uzmanlık, Otoriterlik ve Güven anlamına gelir.

Bu kavram Google’ın Kalite Puanları’nın Yönergeleri’nde ayrıntılı olarak ele alınmıştır ve bu, pek çok site için büyük bir sıralama faktörüdür.

E-A-T‘nin çoğu site için çok önemli olduğu düşünülüyor. Ancak, tüm SEO Uzmanları, E-A-T’nin gerçekten bir sıralama faktörü olduğu konusunda hemfikir değil. Bazı araştırmalarda, E-A-T eksikliğine sahip olduklarından, Google Kalite güncellemelerinden olumsuz etkilendiği gözlemlenen birkaç web sitesine rastlandı.

Bu makalede, E-A-T’nin ne olduğunu ve potansiyel olarak daha iyi derecelere ve daha fazla trafiğe çevrilebilecek E-A-T’nizin geliştirilmesine yardımcı olmak için nasıl değişiklik yapabileceğinizi açıklayacağız.

Güncelleme: Şubat 2019’da Google, E-A-T’nin algoritmalarının çok önemli bir parçası olduğunu onayladı.

 

Kalite Derecelendirme Rehberi (QRG), E-A-T hakkında ne söylüyor?

Google’ın yönergelerinde bir web sitesini daha kaliteli şekilde görmek istediği bilinen bir kavram. Bu amaç doğrultusunda sıralamaya yönelik direkt olarak etki eden adımları değilde, bu kavramda nasıl kaliteli bir site istediğini anlatan anahtar bir kılavuz diyebiliriz.

Google; ” Genel Yönergeler‘e uymanız, Google’ın sitenizi bulmasına, dizine eklemesine ve sıralamasına yardımcı olur. ”

Google’ın Arama Başkan Yardımcısı Ben Gomes’e Google’ın Kalite Puanları’nın Yönergeleri ile Google’ın algoritmaları arasındaki bağlantı hakkında şunları dile getirdi;

“Değerlendirme kuralları, arama algoritmasının gitmesini istediğimiz yer olarak düşünebiliriz. Size algoritmanın sonuçları nasıl sıraladığını söylemiyorlar, ancak temel olarak algoritmanın ne yapması gerektiğini gösteriyorlar. ”

Google’ın algoritmaları yukarıda da belirtildiği gibi Kalite Derecelendirme Rehberinde ne olduğunu tam olarak göstermese de, Google’ın algoritmaların yapmasını istediği şeyi yansıtıyor. Ve bu kılavuzda E-A-T hakkında bir sürü bilgi var.

E-A-T Paranız veya Yaşamınızı ilgilendiren (YMYL) siteler için önemlidir

Your Money, Your Life; Google YMYL sayfaları, “bir kişinin sağlığını, mutluluğunu, güvenliğini veya finansal istikrarını etkileyebilecek içeriklere sahip olan herhangi bir sayfa YMYL sayfası” olarak kabul edilir.

Siteniz tıbbi, yasal veya finansal bir siteyse, iyi E-A-T’ye sahip olmak çok önemlidir. Siteniz, insanların önemli bir karar vermelerine yardımcı olacak tavsiyeler verirse, siteniz YMYL olarak düşünülebilir.

Şahsen, çoğu web sitesinin YMYL olarak kabul edildiğini söylemek yanlış olmaz. Tükenmez kalem satan sitenizin insanların önemli yaşam kararları vermelerine yardımcı olmadığını iddia edebilirsiniz. Ancak, sitenizde kredi kartı işlemlerini gerçekleştiriyorsanız, insanların size güvenebilmeleri gerekir ve bu nedenle, YMYL olarak kabul görmeniz muhtemeldir.

Sayfa türleri [,] potansiyel olarak gelecekteki mutluluğu, sağlığı, finansal istikrarı veya kullanıcıların güvenliğini etkileyebilir. – Google Kalite Puanları Yönergeleri

Uzmanlık, Otoriterlik ve Güven İşaretlerine Odaklanıyor

Sıralamada yaşanan kayıplarla nasıl başa çıkabilirim yanıtları oldukça belirsizleşmeye doğru gidiyor. Bildiğimiz üzere, çok kaliteli bir içerik yaratmaktan ve bahsettiğimiz Kalite Puanlama İlkelerini kullanmak büyük ölçüde bizim varlığımızı görünür hale getirmede oldukça etkiliydi.

SEO topluluklarında son zamanlarda daha sık duyduğum, Google’ın hedefinde E.A.T kurallarının önemsendiği. E.A.T güncellemelerden bir süre önce bu kılavuza girmiş bir terimdir ve analizden daha farklı bir anlam taşıyor.

  • Uzmanlık – Site sahibinin veya içerik yazarının konuştukları konuda ne kadar bilgili olduğuyla ilgilenir. Bu, özellikle yukarıda belirtilen YMYL siteleri için önemlidir, forum siteleri veya benzerleri için çok fazla değildir.
  • Yetkinlik – İçeriği yayınlayan web sitesinin güvenilirliği. Bu, tüm referansları, dış bağlantı referansları vb. durumları içerir.
  • Güvenilirlik – Söz konusu sitenin ne kadar güvenilir olduğunu inceler. Genel site kalitesi ve özellikle site güvenliği gibi faktörler anlamına gelir.

Kısacası, Google EAT kuralları, kullanıcıların size güvenip güvenemeyeceklerini değerlendirmekle ilgilidir. Bu yeni kavram ile Google’ın amacı (daha fazla buna önem vermesi) bildiğimiz gibi ziyaretçilere sorguları için mümkün olan en iyi sonuçları sağlama çabasıdır.

Google E.A.T Kuralları Nasıl Uygulanır?

1- Yaptıklarınızı Daha İyi İnceleyin, Sorgulayın

SEO hakkında sık sık vurgulamanız gereken şey, arama motorlarını size trafik göndermesi için kandırmakla ilgilenmemelisiniz. Bunun yerine, bu gibi güncellemelerin kullanıcılar için daha iyi bir arama sonucu ile karşılaştırılmasını hedeflediğini anlamak önemlidir. Sonunda, Google kullanıcılarına en alakalı ve kaliteli sonuçları sunmak istiyor. Sonuç olarak, göreviniz aynı olmalı ve Google’a istediği katkıyı sağlamalısınız.

Bu nedenle, ilk adım kendi sitenizi incelemektir ve herhangi bir şeyin kabataslak incelemesiyle birlikte başkalarına zararlı olarak değerlendirilip değerlendirilemeyeceğini ölçmek gerekir. Eğer öyle bir yapı varsa burası organik sonuçlarda başarı için yolculuğunuzun ilk adımı olmalıdır.

2- “Hakkımızda” Sayfanızı Optimize Edin

Google kurallarının açıkça belirttiği bir durum aslında. Web Sitenizdeki bilgilerden, paylaşımlardan kimin sorumlu olduğunu belirtmenin önemi vurgulanıyor. Ziyaretçiler güvenebileceklerini anlamak için tanımak, kim olduğunuzu bilmek ister.

Bu durumu sağlayabilmenin en temele yollarından biri ” Hakkında Sayfası ” oluşturmaktır. Bununla birlikte, E.A.T kuralları çerçevesinde daha kaliteli bir görünüm elde edebilmek için, önemli uzmanlık, otorite ve güvenilirlik belirteçlerini içeren bilgilere de yer vermelisiniz.

  • Siz ve/veya ekip üyelerinin deneyim ve uzman statüsü
  • Kazandığınız veya aday gösterdiğiniz ödüller
  • Sizinle ilgili olumlu haberler
  • Müşterilerden gelen yorumlar
  • Akademik unvanlar veya diğer resmi nitelikler
  • İş adresi ve iletişim bilgileri

Böyle bir sayfanız yok yada bazı eksikleriniz varsa düzenlemek için vakit kaybetmeye gerek yok. Hemen kontrol edin 🙂

3- Sitenizdeki Herkesin Uzmanlığını Gösterin

Siteniz için genel olarak geçerli olan şey, sayfalarınıza etki eden yazarlar içinde geçerlidir. İçerik oluşturan herkesin tanıtıcı bilgilerini listeleyen bir yazar profili oluşturmak faydalı olacaktır.

Google E-A-T algoritma güncellemesine hitap etmek için bir yazar profilinde ne olmalı?

Hizmet sağladığınız bloglar veya işletmeler
Konuşma, konferans ve endüstri etkinlikleri
Geçmişte çalıştığınız önemli şirketler
Kazandığınız Ödüller
Kısacası, siteniz için bir bütün olarak belirttiğimiz gibi kişisel düzeyde yazılabilecek benzer bilgiler olmalı.

4- İtibarınızı Yönetin

SEO sadece sayfa optimizasyonu ile ilgili değil, sayfa dışı önlemlerle de ilgili olarak, E-A-T ayrıca sitenizin ortamını da ilgilendirir. Yukarıdakilere ek olarak, bu, web’deki itibarınızın mümkün olduğu kadar iyi olduğundan emin olmak anlamına gelir. İşte bunun için bazı önemli faktörler:

Basında Yer Almak – Saygın yeni sitelerde öne çıkmanın bir yolu varsa, bunu başarmak için çabalayın. Uyarı: Google, birinin gerçek görüşünü söylediğinde kapsama alanının ne zaman satın alındığını bulmakta oldukça başarılıdır. Yani, onu kandırabilmek için hamle yapmayın.

Yorumlar – Basında yer almak ile eş değer tutulabilir. Sektörünüzle ilgili sitelerde öne çıkın ve hizmetlerinizin incelemesini sağlayın. Sizden bahsedilecek yorumlar (sosyal medya, hizmetler ile ilgili içeriklere ve blog yazılarınıza yapılacak yorumlar v.b.) olumlu olarak katkı sağlayacaktır. Katkı sağlamazsa, başka bir problemin olabilir, analizleri doğru yapmaya devam etmelisin.

Müşteri Yorumları – Müşterilerden geri bildirim toplamak ve sitenizde bunları yayınlamak oldukça etkileyici olabilir. Bu çoğu zaman ziyaretçinin sık görmek istediği bir yerdir. Tabi bunu şeffaf sunduğunuzu kanıtlamak zor ve çok önemlidir.

Bu konuda şu 4 maddeye önem verebilirsiniz;

  • Başlık, incelemenin en olumlu yönünü özetlemelidir.
  • İçeriğin kendisi tam referans olmalı.
  • Olabildiğince fazla müşteri bilgisi ekleyin, ancak ad-soyad ve web sitesinden daha ayrıntılı olan her şeyi paylaşmak için müşterinizin iznini almayı ihmal etmeyin.
  • İnceleme ile ilgili size bunu sağlayanın fotoğrafını ekleme izni alabiliyorsanız kesinlikle kullanın. Aksi durumlarda işletmeye ait logo veya diğer uygun görselleri tercih etmeniz yine faydalı olacaktır.

5- İçeriğinizi İyileştirin

Arama motorlarında iyi performans söz konusu olduğunda, içeriğiniz daima ön planda olan etkendir. Bununla birlikte, sitenizin Google E-A-T kavramında geliştirilmesi gerekir.

Google E-A-T algoritma güncellemesi için içeriğinizi iyileştirmek, hizmetlerinize yardımcı olup olmadıklarını görmek için mevcut yayınlarınızı incelemekle başlayabilirsiniz. Özellikle eski içerikler bazen genel itibarınızı zedeleyebilir, zamanla elde edeceğiniz tecrübe ile daha kaliteli içerikler üretiyor olabilirsiniz.

Bunun için ilk adım, analitik verilerinize göz atmaktır. Trafik ve dönüşüm açısından düşük performans gösteren sayfaları belirleyin. Bunu yaptıktan sonra, onları iyileştirmek için kolları sıvayabilirsiniz. İçeriğinizi güncelleyebilir, diğer yazılarla birleştirebilir veya tamamen onlardan kurtularak genel site otoritesine olumlu etki sağlayabilirsiniz.

Herhangi bir sayfayı silmeye karar verirseniz, gerekli yönlendirmeleri uyguladığınıza emin olun.

Kısaca;

Arama motorları için iyi bir sıralamaya etki etmek isteyen herkes, SEO’nun sürekli değişen grafiklerine ve kurallarına ayak uydurmak zorundadır. Google’ın ana algoritma değişiklikleri her zaman stratejinizi yeniden değerlendirmek için bir nedendir.