Tüketiciler artık pazarlama ve reklamcılığa güvenmiyorlar. Tüm reklam biçimlerinde ve yerleşimlerdeki reklamların genel tıklama oranları % 10’luk bir kasvetli olduğu için dijital reklamcılık bile acı çekiyor. Bu yüzden marka farklılaştırması gerekli ve müşteri incelemeleri her zamankinden daha önemli.

Yani aslında strateji ürünü direkt pazarlamakta olmamalı, Ürünü tüketiciniz ile daha etkili satışa sunabilirsiniz!

Herkes markalar hakkındaki görüşlerini çevrimiçi incelemeler yoluyla dile getirebilir. Bu durum müşteri geri bildirimlerinin yüksek değerli sosyal kanıt sağladığı bilinmektedir. Bu nedenle, müşteri yorumlarını pazarlama kampanyalarında kullanmıyorsanız mevcut en önemli sesi görmezden geliyorsunuz demektir.

Müşteri geri bildirimlerinin nasıl dahil edileceğiniz ve büyük bir etki yaratırken nasıl orijinal olabileceğinizi örnekler ile inceleyelim;

Pazarlamada Müşteri Yorumlarını Kullanmanın Yolları

1- Kilit Noktalarda Müşteri Yorumlarının Kullanılması

Tüketicilerin %85’i kişisel görüşleri kadar diğer kullanıcıların önerilerini de dikkat alıyor. Yapılan analizlerde, insanların satın alma işlemi yapmadan önce en az 10 yorum okuduğunu göstermektedir. Yani: tüketiciler, aynı işlemlerde ne deneyim elde edeceğini, size güvenmeden önce diğer insanların deneyimlerinden öğrenmek istiyor.

Peki, deneyimler ile satışa zorlayıcı hareketleri nasıl sağlayabilirsiniz?

Mevcut müşterilerinizin şirketinizle olan deneyimini sergileyerek tüketici güveni oluşturun. Anahtar sayfalar; ana sayfanızı ve diğer yüksek trafikli sayfaları (ürün, fiyatlandırma, ödeme veya açılış sayfaları) içerir. Buradaki yorumlar şeffaf olduğunuzu gösterir ve tüketicilere bir satın alma işlemini tamamlamak için ihtiyaç duydukları desteği verir.

Örnek olarak ikinci el kıyafetleri alışveriş sitesi olan dolap.com’un ürün yorumlarını kullanımı;

Müşteri Yorumları Nasıl Kullanılmalı2- Arama Ağında İncelemeleri Kullanın

Arama Motorları, sadece sayfalarınızı iyi olma durumuna göre sıralamaya almaz.İnsanlara ne kattığınız ve onların sizin hakkında görüşlerini de izler.

Müşteri yorumları, potansiyel müşterileriniz için beklentileri nasıl çözümlediğiniz ve hizmet kalitenizi göstermede yardımcı olur. Ayrıca düzenli ve taze bir yapı kurmak, zengin kartlar ve Google Satıcı derecelendirme puanı almanıza yardımcı olabilir.

Müşteri Yorumları Nasıl Kullanılır - Arama Ağı

Google Ads’de kullanmanın Faydası: Metin reklamların altında gösterilen satıcı puanları, Google’da arama yapan kişilerin kaliteli hizmet sunan işletmeleri bulmalarına yardımcı olur. Satıcı derecelendirmeleri, reklamverenlerin reklam performansını iyileştirmelerine ve daha nitelikli teklifler kazanmalarına yardımcı olabilir.

Müşteri Yorumları Ads

 

Turuncu yıldızlar, değerlendirme ve inceleme sayısı, arama yapan kullanıcılar için yararlı geri bildirim bilgileri gösterir. Bu, alışveriş yapanların web sitenizi ziyaret etmeden önce, diğer tüm listelerden öne çıkmanıza ve rakiplerinizden daha önce güven oluşturmanıza yardımcı olur.

3- Müşteri Yorumlarını Sosyal Kanallarda Kullanma

Hedef kitlenizin diğer tüketiciler ile etkileşime girmesi büyük bir pazarlama kazancı yaratabilir. Böylelikle kararsız bir ziyaretçiyi, sitenize sadık ve sürekli alışveriş yapan bir müşteriye dönüştürebilir.

Her plan başarıya doğru kurgu ile ulaşır demek eksik olur. Marka müşteri gözüne girerken nasıl ise, memnuniyetsiz müşteri içinde aynı bakış açısı ile hareket etmelidir. Müşteriyi memnun etmek, pazarlama stratejilerini başarıya ulaştırmaktan daha önemlidir.

Tüketiciler önem verdikleri alımlar için markaları sitelerinden önce genellikle sosyal medya kanallarında ve diğer geri bildirim sunan müşteri yorumları ağlarında inceler. Deneyimleyen kullanıcıların ne söylediklerini inceler ve yorumları süzgecinden geçirir. Bu noktada, 4 kullanıcıdan 1’i satın alma sürecine sosyal medya kanalı ile başlıyor. Dolayısıyla sosyal medya kanallarında müşteri yorumlarını kullanmanın gerekli olduğunu söylemek yanlış olmaz.

Dijital pazarlamacılar harcanan her 5 ₺ için 10 katı daha fazla kazandığından mailing sisteminin ROI (Yatırım Getirisi) için en iyi kanal olduğunun farkındadır. Bu nedenle e-posta iletilerinde olumlu yorumları kullanamak, site dışında güvenilirlik sağlamanın yanı sıra tıklama ve dönüşüm oranlarına da etki eder.

4- Reklamlarda ve Pazarlama Materyallerinde Yorumları Kullanın

Tüketicilerin% 88’i, çevrimiçi incelemelerde reklamların daha güvenilir olduğuna inanıyor. Deneyimleyen müşteriler ile oluşturulan reklamlar dört kat daha fazla tıklama alıyor.

MailMyPrescription, müşterilerinin kendi hikayelerini anlatmasını sağlamak için ürün videolarına incelemeler ekledi. Bu, müşteri deneyimini doğrular ve dönüşümden daha önce güven oluşturur:

İtibarınızı Arttırmaya Başlayın

Tüketicilerin% 92’si satın alma kararlarının bir parçası olarak yorumları okuduğundan, müşteri yorumlarını daha sık göstermek önemlidir. Böylece, kullanıcı hareket hunisi boyunca güven oluşturma ve müşteriyi dönüşüme çevirme şansınız daha yüksektir.