Birçok dijital pazarlamacı, işlerine göre hangi platformun daha uygun olduğunu merak eder. Facebook Reklamları mı yoksa LinkedIn Reklamları mı? Daha fazla kullanıcı sayısı ile öne çıkan Facebook platformu, tercih yöneliminiz de daha fazla tetikleyici olabilir. Sonuçta rakamları incelediğiniz de yalnızca 2,2 milyar + aktif kullanıcıdan bahsediliyor. Bu istatistiğin oldukça gerisinde kalan LinkedIn y-550 milyon aktif kullanıcısı bulunuyor. Peki platformun büyüklüğü hangisinin daha verimli olacağını belirler mi? Bence belirlemez…

LinkedIn ve Facebook bazı benzer yönleri olsa da, her biri tamamen farklı işlevselliklere ve farklı kitlelere ulaşma potansiyeline sahiptir.

Var olan iki platform arasında kampanyalarınız için en uygun olanı seçmeniz, markanız ve pazarlama stratejiniz ile alakalıdır. Her platformun aktif izleyici kitlesi, reklam türleri, hedefleme, maliyet ve analitik özellikleriyle ilgili neler sunduğunu bilmek de önemlidir.

 

Facebook Reklamları ve LinkedIn Reklamları

İzleyici Kitle

Facebook, kişisel olarak izleyicilere hitap etme eğilimindedir, çünkü platform genellikle arkadaşlarınızla ve ailenizle bağlantı kurmanın ve iletişim kurmanın bir yolu olarak kullanılır.

LinkedIn ise, daha profesyonel bir hedef kitle olarak kabul edilmektedir, çünkü bu kullanıcılar profesyonel ağ oluşturma, kariyerle ilgili konularda tavsiyelerde bulunma ve benzer düşünen kişilerle işbirliği yapma konusunda daha fazla ilgi duymaktadır.

Eğer bir ajanssanız, markanızın varlığını diğer sektör liderleri arasında büyütmek yada daha farklı özellikler ile rekabette yenilikçi bir atılım yapmak istiyorsanız, LinkedIn muhtemelen reklam vermek için daha uygundur.

Yada bir E-Ticaret markası iseniz, Facebook Ads tercihi sizi daha iyi bir kitleyle buluşturabilir.

E-Ticaret markası Asos kadın kıyafet ürünlerinde indirim sağlayan bu Facebook Reklamıyla tüketicileri hedefliyor:

Facebook Ads Kitlesi

Özetle, LinkedIn Reklamları platformun profesyonel doğası nedeniyle B2B pazarlarına ulaşmak için geleneksel olarak daha iyidir, Facebook Reklamları ise B2C markaları için daha iyidir.

Reklam Türleri

LinkedIn ve Facebook reklamları form üretme konusunda benzer çözümlere sahiptir. Her iki durumda da, potansiyel müşterilerin etkileşim kurması için reklama form eklenir.

Bir kullanıcı harekete geçirici mesaja (CTA) tıkladığında, doğrudan ilgili platformda potansiyel müşteriyi yakalama formu sunulur.

LinkedIn ve Facebook – form (çoğunlukla) kullanıcıların daha önce sosyal ağda paylaştığı bilgilerle otomatik olarak doldurulur.

Facebook Potansiyel Müşteri Formu

 

Kullanıcı formu doldurduktan sonra, içerik paylaşabilir, teşekkür sayfası sunabilir yada web sitenize yönlendirebilirsiniz.

Not: Bu tarz form toplama adımlarını reklamlarınız için özelleştireceğiniz bir açılış sayfasında almayı hedeflemeniz daha sağlıklı olacaktır. Potansiyel müşterilerinize benzersiz, kitlenize göre kişiselleştirilmiş bir açılış sayfası deneyimi dönüşüm oranlarına da yansıyacaktır.

LinkedIn ve Facebook’ta benzer diğer reklam türleri;

  • Yönlendirmeli reklamlar (Link Bağlantısı)
  • Görüntülü Reklam
  • Video Reklam
  • Mesajlaşma (LinkedIn InMail Reklamları ve Facebook Messenger Reklamları)
  • Dönen Reklamlar (Carousel)

Facebook Ads’in benzersiz olan diğer etkileşimli reklam türleri;

  • Slayt
  • Oynanabilir Reklam
  • Anlık Deneyim Reklamları (Canvas)
  • Koleksiyon
  • Hikayeler

Bu Facebook Hikayeleri reklam kampanyası tam ekran, etkileyici bir deneyim sunuyor ve insanların doğrudan reklamdan kazançlı bir aboneliği için kayıt olmalarına izin veriyor:

Facebook story ads

Facebook’un etkileşimli reklam türleri, en iyi görsel tanıtımla gösterilen şık ürünlerin veya benzersiz hizmetlerin reklamını yapan markalar için ideal bir seçimdir.

Hedefleme Seçenekleri

Her iki sosyal ağ platformu, belirli kriterler doğrultusunda benzerlik gösteren kitleleri hedeflemeye olanak tanır ve bu kitleleri yeniden pazarlama yöntemi ile tekrar hedefleme özelliği sunar.

Facebook’ta “benzer kitleler”, benzer ilgi alanlarına, demografik özelliklere ve davranışlara sahip kullanıcıları bulmak için temel bir izleyici kitlesinden faydalanır. Mevcut e-posta veritabanı, potansiyel müşterilerin listesi, yayınlarınızı takip eden kişiler gibi bir çok kriter bu işlem için tetikleyicidir.

Skyline Social ekibinin testine göre LinkedIn kitle genişletme seçimi, Facebook’un Look-alike (benzer kitle) kadar etkili değil. (buradan erişebilirsiniz.)

Facebook Ads’in LinkedIn’e göre başka avantajları da mevcuttur. Pazarlamacıların, reklamlarını daha büyük hedefli bir kitleyle eşleştirmek için gerçek veri kombinasyonlarını (demografik bilgiler, coğrafi konum v.b.) kullanmalarını sağlar.

Demografik hedeflemeye ek olarak, kullanıcıları ilgi alanlarından, yaşam tarzı ve alışveriş davranışları gibi özelliklerinden de hedefleyebilirsiniz. Fakat Facebook’un veri gizliliği krizleri sonrasında, reklam verenlere yönelik tüm üçüncü taraf verileri kaldırıldı. Reklam verenlerin artık satın alma davranışı, pazar içi kitleleri, hane halkı geliri ve diğerleri gibi bazı parametreleri temel alan reklam kampanyalarında hedefleme yapılamayacağı anlamına gelir.

Facebook reklamları, kampanyanız için daha iyi sonuçlar ortaya koyabilmek adına otomatik optimize edildiğinden, gelişmiş öneri ve bilgilendirme yetenekleri bulunur. Facebook kriterlerinizi analiz eder ve reklamlarınızı gören ve tıklayan kullanıcıların veri eğilimlerine dayanarak ekran kararları verir. Örneğin, belirli bir grup hedef kitlenizden çoğu dönüşümle sonuçlanıyorsa, Facebook reklamınızı kendi kendine optimize eder. Böylece reklamlarınız o grup ve diğer benzer kullanıcılar için gösterilmeye devam eder.

 

LinkedIn Hedefleme Avantajları

LinkedIn reklamlarının en büyük avantajlarından biri veri tabanlı pazarlamayı uygulama yeteneğidir. Facebook’un aksine, LinkedIn verileri, sadece sosyal medya ağında tutar. İnsanlar kaydolur ve profesyonel kimliklerini, kim olduklarına dair bilgileri açıklarlar: Unvan, ticaret, şirket adı, şirket büyüklüğü v.b. gibi. Reklam verenler daha sonra bu bilgileri, daha büyük şirketleri ve üst düzey yetkililerini v.b. diğer kriterler ile hedeflemek için kullanırlar.

 

Maliyet

Tıklama başına maliyet, Facebook’ta LinkedIn’e kıyasla çok daha ucuz.

Dört ana sosyal ağdan, Facebook Reklamları için ortalama TBM 0,51 TL’dir, LinkedIn Reklamları için ise 5,61 TL’dir.

Sosyal Medya Reklam Ücretleri

Bu veriler ile kıyaslandığında LinkedIn reklamları oldukça pahalı gözükür. LinkedIn’de daha pahalı olan potansiyel müşteriler genellikle diğer platformlarda elde edeceğinizden daha yüksek kaliteli potansiyel müşteri ve daha yüksek Yatırım Getirisi (ROI) anlamına gelir.

Not: İnsanların içeriğinizi görmesini istiyorsanız, Facebook muhtemelen en ucuz seçeneğinizdir. İnsanların içeriğinizi görmesini ve etkileşim kurabileceğiniz bilgilerini girmesini istiyorsanız, iki alanda eşit bir oyun alanıdır. Ölçümlenen bazı analiz verilerine göre LinkedIn’den gelen tıklamaların, Facebook ile kıyaslama yapıldığında daha kaliteli potansiyel müşteriye dönüşme olasılığı 10 kat daha fazladır.

 

Peki, karar nedir:

LinkedIn Reklamları mı yoksa Facebook Reklamları mı?

Aslında en doğru ve en iyi çözüm hedeflediğiniz kitle ve bu kitlenin topluluk olarak nerede yer aldığına bağlıdır. İster bir web semineri, ister yeni bir teknolojik çözüm, isterse mevsimlik giysilerinizi tanıtın, Hem LinkedIn hem de Facebook Ads, reklamverenlerin insanlara daha önce hiç mümkün olmayacak şekilde ulaşmalarını sağlar.

Her iki platformda da bir reklam yayınlamadan önce, en iyi gösterimi elde etmek için dahil olan reklam özelliklerini bilmek önemlidir. Güncel reklam özellikleri ve hedefleme seçenekleri için her iki platformun blog ve işletme hesaplarını yakından takip edin.

 

Bir Fikir

CRM ve Otomasyon çözümleri sunan bir firma ile E-Ticaret yoğunluğu olan bir işletmenin reklam tercihleri tabi ki farklı olacaktır. Özellikle E-Ticaret’de ev dekorasyon ürünleri gibi satış hedefiniz var ise Facebook Ads daha faydalı olarak ön plana çıkabilir, Fakat CRM ve diğer büyük kuruluşların yönetim sistemlerine hitap eden bir hizmetiniz var ise LinkedIn reklamları ile daha kaliteli bir potansiyel müşteri kitlesi elde edebilirsiniz.