Google Ads kullanıcıları için, reklam kampanyalarından daha iyi faydalanabilmelerine yardımcı olacak Google Ads Optimizasyon Puanı Ekim 2018 de hayatımıza girdi.

Peki bununla birlikte bir reklam veren olarak biz ne anlayabiliriz ve nasıl yorumlama yapmalıyız?

Bu makalede, yeni özelliğin ne olduğunu, nasıl hesaplandığını ve puanınızı nasıl geliştirebileceğinizi öğreneceksiniz.

Google Ads’in optimizasyon puanı nedir?

Google’ın reklam optimizasyon puanı, kampanyalarınızın teklif miktarları, anahtar kelime türleri, teklif stratejisi vb. Gibi bir dizi etkene göre ne kadar optimize edildiğini belirten bir yüzdelik miktarıdır. Bu özellik ilk olarak temmuz 2018’de açıklanmıştır ve şimdi tüm kullanıcılar tarafından kullanılabilir durumdadır.

Puan, hesabınızda bu şekilde ölçümleme yapar (yüzdelik dilim hesabınıza göre değişir):

Google Ads Optimizasyon Puani

Beta sürümdeki bu özellik ile kullanıcılar, reklam kampanyalarının etkinliğini değerlendirmek için optimizasyon puanlarını kullanabilirler. Bu özelliğin yalnızca etkin Arama kampanyaları olan Google Reklam kullanıcıları için geçerli olduğunu unutmayın. Bu özellik AdWords Express’te mevcut değildir.

 

Puan Hesaplaması Nasıl Yapılır?

Google’ın optimizasyon puanı, kampanyanızın performansına ve Google’ın önerilerini uygulamanıza bağlı olarak gerçek zamanlı % 0-100 arasında hesaplanır.

Puanınızı hesaplarken, Google kampanyanızın değerlendirmesini yapar:

  • Teklifler ve Bütçeler
  • Reklamlar ve Uzantılar
  • Anahtar Kelimeler ve Hedefleme
  • Düzeltmeler

Aynı zamanda bu puanlamaya etki edecek diğer faktörler:

  • İstatistikler, ayarlar, hesabınızın ve kampanyalarınızın durumu
  • İlgili önerilerin etkisi
  • Son öneriler geçmişi
  • Reklam ekosistemindeki eğilimler

Puanınız% 100’e eşit değilse, Google öneriler sunar ve uygulamayı seçerseniz puanınızın nasıl etkileneceğini gösterir. Kampanyanızın performansı üzerinde daha anlamlı bir etkisi olacak öneriler ile genel puanınıza daha fazla ağırlık verilir. Bu etki, genel kampanya performansı üzerindeki tahmini etkiyi temsil eden <% 0,1’den% 100’e kadar bir “puan artışı” değeriyle temsil edilir.

Optimizasyon puanınızı nasıl iyileştirirsiniz?

Öneriler, teklifleri, anahtar kelimeleri ve reklamları iyileştirerek bütçenizi optimize etmenize yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Nihai amaç, reklam kampanyalarınızın genel performansını ve verimliliğini artırmaktır .

Puanınızı artırmak için Google’ın önerilerini kabul etmeli veya reddetmelisiniz. Yapacağınız herhangi bir seçimde puanınız gerekli kriterler doğrultusunda güncellenecektir. Eğer önerileri reddetmeyi tercih ederseniz, puanınızın üzerine gelerek “gri renkli” olan kısımdan görebilirsiniz. Reddedilen önerileri istediğiniz zaman “Reddedildi” düğmesini tıklatarak görüntüleyebilirsiniz:

Google Ads Optimizasyon Puanı

Puanınızı kontrol etme, önerileri kabul etme veya reddetme

Google Reklamları hesabınıza giriş yaptıktan sonra, sol taraftaki gezinme menüsünden Öneriler’i tıklayın. Öneriler sayfasına erişim sağladığınızda, en üstte optimizasyon puanınızı göreceksiniz.

Bunun altında, Google’ın hesabınız için sunduğu önerileri göreceksiniz.

Sunulan tüm önerileri bir bakışta görüntüleyebilir veya her birini özel olarak inceleyerek ne gibi bir etki sağlayacağını ve neden önerildiğini daha fazla bilgi al seçeneği ile öğrenebilirsiniz. Çok fazla öneri sunulması halinde belirli bir kategoriye göre filtreleme seçeneğini kullanabilirsiniz.

Google Optimizasyon Puanı tarafından sunulan önerileri uygulamak için seçtiğini öneri yada tümünü uygulamak istiyorsanız geçerli “Uygula” butonu ile işlemleri hızlıca sağlayabilir yada Reddet seçeneği ile önerileri göz ardı edebilirsiniz.

Öneriler “Potansiyel Skor” etiketi ile puan artışı sağlanacak yüzdelik dilimi gösterir.

Google Ads Optimizasyon Önerileri

Öneriler her hesap için özeldir. Ancak, işte görebileceğiniz birkaç örnek:

  • Gereksiz anahtar kelimeleri kaldırın: gereksiz anahtar kelimeleri kaldırarak hesabınızı yönetmeyi kolaylaştırın:

Optimizasyon Puanı Kelime Önerisi

 

  • Reklamlarınız için açılış sayfalarını (landing page) ekleyin: potansiyel müşterileriniz ile alakalı açılış sayfalarınız eksik.
  • Geliştirilmiş TBM ile daha verimli teklif verin: dönüşüm sağlama olasılığı yüksek anahtar kelimeler için tekliflerinizi açık arttırma ile otomatik olarak optimize edin.
  • Hedef EBM ile daha verimli teklif verin: tam otomatik bir teklif stratejisi ile daha düşük veya benzer bir EBM’de daha fazla dönüşüm elde edin.

Hedef Edinme Başı Maliyet ve Geliştirilmiş TBM (ECPC), dönüşümleri artırmak için kullanan otomatik teklif stratejileridir.

  • Tekliflerinizi düşürün : Aynı veya daha düşük maliyetle daha fazla tıklama almak için tekliflerinizi düşürün.
  • Bütçelerinizi yükseltin: Sınırlı bütçenizi sabitleyerek reklamlarınızın en yoğun günlerde yayınlanmaya devam etmesini sağlayın.
  • Yeni anahtar kelimeler ekleyin: Reklamlarınızı işletmeniz ile alakalı daha fazla aramada gösterin.
  • Mobil sitenizi geliştirin: Mobil cihazları kullanan müşterileri kaybetmekten kaçının. Mobil site optimizasyonlarına ve dönüşüme etki edecek analizler yapın.

AMP açılış sayfalarıyla kampanya performansınızı artırın

Google, reklam platformunu görsel olarak daha kullanıcı dostu hale getirmeye devam ederken optimizasyon puanı reklamlarınızın performansını en üst düzeye çıkarmak, başarılı bir reklam kampanyasının kilit alanlarında uygulamalı bir yaklaşım gerektirir.

Bu kilit alanlardan biri, reklam açılış sayfasıdır. Mobil reklamların daha popüler hale gelmesiyle, mobil cihazlar için optimize edilmiş sayfalara odaklanma, reklam verenler için bir öncelik olmalıdır.

Hız, tasarım ve kullanıcı deneyimi gibi sorunlu alanlar, kötü yapılandırılmış mobil açılış sayfaları olarak karşımıza çıkar.

AMP hakkında daha fazla bilgi edinmek ve uygulamaya başlamak için ampproject.org sitesini inceleyebilirsiniz.